Alla inlägg den 11 december 2012

Vad

Av Bibban - 11 december 2012 11:52

har hänt sen sist då??

I augusti så tälvade jag appellspår med Ragge i Viken och det gick lysande   , vi blev uppflyttade!!!

Och tänk..... han låg platsen....det ni....*ironi* . Gruppmomenten går även dom, lysande nu för tiden   .

Sen har det varit blandat med hundträning, jag går på kurs och så håller jag i kurs.

Varit på landet, umgåtts med barn och barnbarn.

Även varit hundvakt till små gulliga valpar och då bl.a till min egen   . Ja för nu blir det en tredje hund, sååå himla kul, det ska bli, läääängtar.



I september blev det också blandad kompott av både lydnadsträning, spårträning, vallning och kurseri. Kul, med andra ord.

Och så har ju också min gulliga lilla tik "Härja" kommit hem, så himla glad   .

Tävlade II:an med Ragge och det blev ett förstapris där   .

Dop av lilla Malva också   , som gick strålande.

 

Oktober, gick i samma anda. Har varit mycket på klubben också och hjälpt till vid tävlingar, tycker ju det är så roligt. Har även varit iväg och kollat på tävlingar, det är ju också roligt.

Började även en utbildning till tävlingsledare inom lydnad, superkul.

Och så firade jag min 15-åriga rökfria dag!!!!!

 

I november så fyllde "Spot" 8 år! Jisses, var försvinner tiden....

Även   -strålen, Liea    fyllde 4 år !!

Kurser och egen träning också förstås.

Även gjort examination som tävlingsledare och blev godkänd!!

Och så kom dagen D, när Emma    skulle ge sig ut i stora vida världen. Ja det är verkligen blandade känslor, men tycker hon gör helt rätt som reser nu innan hon slår sig till ro.

Och var åker hon då, jo till Australien för att jobba och åka runt. Hon kommer att vara bort ca 1/2 år....känns som en hel evighet ju, och såååå långt borta. Men jag önskar henne ett STORT LYCKA TILL!!!! Det blir ditt livs resa, superkul!!!!

Njut och ha det sååååå underbart!!!! Älskar dig , min underbara dotter Emmma       .

 

Nu är det december och både första och andra advent har varit och vi närmar oss julen.

Jag har tävlat KM i lydnad på klubben med mina grabbar, och gissa vad???

Jo vi vann båda klasserna!!!! Vi är ju bäst   .

Ragge vann klass II  och

Spot vann klass Elit

Har även varit på "pruttiluttkväll" hos Lorna, och det var jättetrevligt, även om jag inte "pruttiluttade", det behöver man ju inte alltid. "Härja" var med och härjade   , och fick ett nytt namn av Lotta, numera kallas hon f för "Turbon"   

Nu är det juluppehåll med alla kurser och vintern har tagit ett stadig grepp om oss med både snö och kyla, burrrr.

Nu när snön ändå är här så hoppas jag att den ligger över jul i alla fall.

 

Det var allt för denna gång. See you all!!!     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards